2016-10-05

Sömn - primärbehov

Svår sömnbrist kan orsaka många negativa saker med kroppen:

Viktuppgång ✔️
Ökad aptit (ja, man äter för att hålla sig vaken) ✔️
Svårt att fatta beslut ✔️
Dålig hy ✔️
Glömmer saker ✔️
Känslorna svänger kraftigt ✔️
Problem med synen✔️
Ofta sjuk ✔️

Jag kan bocka av allt på listan. Den lilla gulliga pojken kan inte sova lugnt. Han vaknar till heeeela tiden och jag får ett kraftigt stresspåslag och kan inte somna om. 



Nu är jag sjukskriven på deltid för att kroppen och knoppen måste få vila. Jag ligger back på alla plan. Jag får inte ihop vardagen och måste sova på dagen för att orka åtminstone litegrann på kvällarna.

Det är hårt att behöva sjukskriva sig men när kroppen tillslut får allvarliga symtom då är det dags att sätta stopp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar