2016-10-02

Springer och äter

I helgen har det varit mycket rörelse. Cirkelpass på lördag och nyss 4km löpning i Vansbro. Det låter ju jättebra och det är det väl men jag ÄTER FÖR MYCKET!!! 

Jag är så tung och jag blir så himla besviken på migsjälv eftersom jag inte klarar att ta mig ur ett stört ätbeteende. 

Tummen ner för ätstörning light.

Jag slår av hjärnan, trycker i mig vadsomhelst, och slår på hjärnan igen. Jag tror att det kommit pga tröttheten jag dragits med sista året. Jag har ätit för att öht hålla mig vaken... inte alls bra. 

Jag som är målmedveten, envis och klarar allt annat jag bestämmer mig för, verkar inte klara detta! 

Jag vill inte ha kvar dessa jäääääävla tio kilo men får banne mej inte bort detta ätbeteende!!!

Så LESS! 

Jag är för närvarande sjukskriven pga sömnbristen. Hjärnan har börjat tacka för sig ordentligt så jag klarar inte jobbet fullt ut. Jag får inte ihop tankar och håller på att somna i bilen varje dag. Jag vet inte vart jag är eller vad jag håller på med ibland. Det är illa. 

Nu har jag iallafall en plan under sjukskrivningen.  Jag ska, förutom att sova, försöka träna och röra mig så mycket det bara går de dagar jag är hemma. Då hoppas jag kunna bryta ätbeteendet en gång för alla. Träning brukar ha effekten att man inte vill förstöra de brända kalorierna genom att trycka i sig fler. 

Wish me luck. Det har inte gått så bra hittills. Jag börjar om varje måndag och faller dit varje onsdag-söndag.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar