2014-10-10

Dagarna går preciiiiis ihop

Herregud vilken chock det är med ett till litet barn nu när Erik också jobbar heltid. 
Dagarna går precis ihop med hämtning och lämning. Eller det gör de inte. 

Att leva med små barn och jobba heltid är ett SKÄMT! Det går inte om man inte vill att barnen ska vara på fritids/skola/dagis 7-18. Det vill vi ju inte. 

Handla har blivit ett stort problem. Det finns inte tid till det. 
Städa och tvätta? HAHA!
Laga bra mat? Hur ska det gå till när vi knappt hinner handla? 
Jag måste jobba iallafall tre vardagskvällar hemma för att hinna med just nu eftersom Eriks jobbtider är dumma. 
Träning? Yeah right! Två pass är jag glad om jag får till. 

Jag träffar barnen ca två timmar om dagen och då är jag så trött att jag knappt orkar med dem.

Nu har vi ju gjort ett aktivt val att hoppa av det här hysteriska ekorrhjul men min stora fråga är: HUR orkar alla barnfamiljer i stan med det här livet? 
De måste ha nannys, städhjälp och kock, annars blir man ju både knäpp och sönderstressad. 

Nå. På måndag börjar vi med linas matkasse. Något som underlättar en hel del hoppas jag. 

Harmoni vid Busjön i somras. 

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än att hålla med, jag tycker det är en stor lättnad nu när Thomas jobbar skift, han hämtar Alice ofta vid 15.00. Vissa veckor blir det ganska mycket hämtmat. Inte bra, men det gäller att prioritera. Jag har ju det alltid så att jag ser Alice 2 timmar varje kväll, så jobbigt. jag hinner inte annat än att sätta mig i soffan och inte orka nånting. Då suger det att man ska högprestera på jobbet.
    Ibland tänker jag att det är kanske därför som Alice alltid kryper ner hos mig på nätterna.. hon tar igen sin saknade mammatid. Det är väldigt gosigt men det genererar ju att jag sover dåligt, och så spinner det onda ekorrhjulet vidare...
    Ni gör så rätt!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att vi sitter i Äppelbo om ett år och tycker att det var det bästa vi gjort!

    SvaraRadera