2017-06-30

Livet är på väg tillbaka

Sömnbrist.

Ett ord jag aldrig vill bruka i mitt vokabulär igen. HAN SOVER! Sedan ett halvår ungefär så sover han nästan varje natt. Han kan drömma ibland och han vaknar för det mesta mellan 5-6 men det är ingenting mot det har varit. 

Hjärnan börjar funka igen
Jag orkar saker efter jobbet
Jag orkar jobba heltid.
Jag hade aldrig orkat med ett nytt jobb när det var som värst! 

Livet har återvänt och jag har hittat min form av terapi:

Växthuset är uppe! "Min hörna" är klar! Erik har sitt biorum, jag har mitt växthus och alla är nöjda och glada! 

Just nu känns livet väldigt harmoniskt efter många år i en känsla av "tillfällighet" vi bodde tillfälligt i Stockholm, tillfälligt i lägenhet, jag jobbade tillfälligt på söndagsgården, Tomtebogården och vårdcentralen. Nya jobbet är så roligt och jag trivs jättebra! Där känner jag äntligen en känsla av att vilja vara kvar. Hoppas de känner detsamma, jag är ju provanställd tills november. 

Det som är allra bäst med nya jobbet är variationen. Ena dagen kontorsjobb, andra dagen:

Besök på Tusenfryd i Oslo för att göra ett reportage. Love it!

Men nu tar vi helg och hoppas lillgrabben fortsätter att sova, sedan Italien har han sovit till minst sju nästan varje morgon! Otroligt! 

Skål och trevlig helg! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar