2017-03-31

Freeeeedag! Med bakslag

Alltså. Jag har inte mental ork för att få tillbaka det satans diskbråcket. Jag är så arg på mig själv. För att jag hoppade och inte använde hjärnan. B.A.K.S.L.A.G. 

Har haft en förjävlig dag som eskalerade i smärta på eftermiddagen. Just idag hade jag tagit ett extrapass så det var bara att bita ihop och vara sin profession som det så fint heter i sjuksköterskelitteraturen. 

Så nu ligger jag här. Med mina "älskade" (läs: hatade) bakåtböjningar. Hoppas att jag lyckas häva skiten nu innan det blir värre. Att tvätt hänger på tork i hela huset och vill bli vikt höjer inte stämningen direkt. Notera lakanet i bakgrunden. Är det något jag önskar mig så är det en tvättstuga. Eller åtminstone en torktumlare. 

En klen tröst är att det är friyay! Väljer detta som smärtlindring istället för morfin. 

Wish me luck! Har jag tur lyckas jag häva skiten över helgen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar