2017-03-18

Dagen som kan strykas i almanackan

PMS from hell. 
Jag misstänker att jag fått skitvarianten av PMS som heter PMDS. Ungefär som mensvarianten av PTSD. Posttraumatiskt stressyndrom. Det känns iallafall så varje månad. Allt blir svart. Jag vill flytta, skilja mig, ge bort mina ungar, byta jobb, byta liv. Detta pågår i tre dagar varje månad. Som bonus blir jag en människa from hell att umgås med. 

Usch. Idag är en sån dag, som tur är så är det säkert bättre imorgon. 

Mamma tog med mig ut på prommis, det gjorde gott! 

Emanuel letade efter bävrar och grävlingar i alla hål som vi kunde hitta och gömde sig i grankojor överallt. Även om jag just idag vill flytta så är det allt härligt att bo som vi gör.

Mormor var också med i kojorna. 

Dagen blev ändå bra, jag och Eden var på bio, Beauty and the beast. Ni som älskade den tecknade varianten kommer inte bli besvikna på den här. 

Jättebra! Obligatorisk gråt på slutet såklart! Musikalfilm på alla sätt och jag älsker't! Eden också! 

Nu kommer jag att självmedicinera PMDS med vin. Vit helg?! Vem sa något om det? 

Tanten sitter här i pyjamas, fleecetröja och virkad filt med Ikeavinglaset i högsta hugg och klagar inte på något. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar