2017-03-17

-9 kg

God morgon. Sitter här och tar igen mig efter en rask morgonpromenad. Förr kallade jag det powerwalk men jag har väl blivit gammal. 


1/1 tog jag tag i mig själv. Ingen större satsning. Jag bara gjorde. Slutade med socker och spannmål och kör min variant av liberal LCHF och har nu tappat nio kilo. Jäkligt stolt över mig själv eftersom jag verkligen kämpat i åratal men inte tappat något. Tror att stress och sömnbrist spelade in en hel del men givetvis även att jag ätit för mycket. Jag älskar tyvärr god mat, stora portioner, godis och VIN! Det har gått jättebra men jag tror nyckeln ändå heter SÖMN! 

Nu sover turbotrollet på nätterna så nu orkar jag med morgonträning igen och då blir livet genast bättre. 

Det är ett mirakel att få sova, lilla Captain America höll på att knäcka oss totalt med sitt nattkrångel men som tur är verkar det ha lättat. Vågar knappt skriva det men nu har det gått ett halvår så nu borde det hålla i sig! 

Hur går det, Mattias och Ylva, med vårt -50kg till sommaren -17? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar