2017-01-09

Ett riskprojekt...

Denna helg har Erik varit i Karlstad och pluggat. Solen sken och Kläppen utlovade fint före så jag tog ett djupt andetag och packade ihop oss och åkte själv med barnen. Det kunde gå hursomhelst och jag räknade med att vara där max 2 h. 

MEN det gick över förväntan! 

"Jag kan bära själv, det är inte tungt för mej". 

Eden hjälpte Emanuel när det gick tungt. När det gällde, då funkade det bra! Jag tror att Eden förstod att jag inte kunde rodda allt med alla skidor mm själv om hon inte hjälpte till.

Grillad korv i solen! Jag kunde ju gjort det lätt för mig och lunchat där, men icke! Det gick jättebra, de är så stora nu. Det är dessutom ganska bökigt med Emanuels mjölk- och veteallergi. Svårt med alternativ.... 

Emanuel åkte jättebra med selen som vi inhandlade. Vilken skillnad! Utan den hade jag nog inte orkat hela dagen, det är tungt att dra runt på stel snart-4-åring i backen utan sele. Nu gick det lätt. 

När benen kroknade på pojken så fick vi chans att se Stina från värmestugan. Eden hittade kompisar i backen och åkte glatt vidare. 

En dag som gick långt över förväntan, solen sken, glada barn och inte en alltför svettig mamma. Vi var inte hemma förrän halv sex! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar