2016-11-22

Utmaning 2017

I höstas tog jag och Linda, en av mina bästa vänner från back in the days, en skogspromenad. Inga konstigheter, det gör vi titt som tätt. Denna gång kläckte jag en "bra" ide. 

"Tänk om vi skulle simma alla fem lopp under vansbrosimningshelgen?". 
"Jo det kanske man skulle" säger dåren bredvid. 

Sagt och gjort. 


Vi är anmäla till alla lopp. Det känns som en rejäl utmaning för kroppen ändå. Simma är ju inga problem, det är vattentemperaturen som kan ställa till det. Som tur är har jag proffset med mig. Linda har sommat Vansbrosimmet många ggr och även två lopp samma dag. Bra det. 

Så de senaste två veckorna har gått ut hårt och simmat så mkt jag hunnit med. Det är så tråkigt så klockorna stannar att simma 40-80 vändor i ett svep men vad gör man inte?

Tur att badbruden Eden gör mig sällskap de flesta gångerna och betar av simmärken. 
Idag tog hon sitt fjärde märke "järnmärket" de första hoppade hon över, för lätta såklart. Vi borde börjat tidigare med märken, det är så uppskattat och roligt, men förr så fixade skolan detta så vi har inte tänkt på att hjälpa henne med det. 

Nu blir det dock ändring eftersom jag bör vara här 2-3 ggr/v och slipa på min fart. Ju mindre tid i det kalla vattnet desto roligare upplevelse på simmarhelgen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar