2016-11-22

Kalasfix

Igår hade Eden sitt nioårskalas med discotema. Jag tycker att det är minst lika roligt som henne att fixa och greja och köpa roliga kalasdetaljer. 

Självklart en discobanderoll! 


Glitterdraperi. Det var en dröm att få ett sånt när jag var liten, men jag fick aldrig något så då måste jag kompensera med att köpa ett till Eden. 

Både mamman och kalastejen glittrade ikapp. Det gäller att passa på när det finns tillfälle att dra på sig paljettstassen!

Discokulecupcakes. Inte det bästa jag gjort men tjejerna var nöjda och det är huvudsaken. 

Tårtan blev superbra! En riktig discotårta! Otroligt rolig att göra! Hallonmousse och mjölkchokladfluff som fyllning. 

Eden dukade i discotema med bordsplacering. 

Snart är det så många ljus att jag får börja baka större tårtor. Efter fikat körde vi musikquiz som blev uppskattad. Jag tyckte det var svårt att veta vilken nivå man skulle lägga den på. Det får inte vara för lätt och inte för svårt. Sen fick tjejerna tävla i dansstopp och avsluta med Singstar, som blev det mest uppskattade. 

Eden somnade på kvällen med orden "det här var det bästa kalas jag haft"
Det gör det verkligen värt allt som det innebär att fixa ett barnkalas. Så roligt! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar