2016-08-22

Snart varvas livet ner

Snart är det dags för ytterligare en kovändning i livet. 


En app räknar ner åt mig till den allra största livsförändringen hittills. Från att ha strävat upp upp upp och haft som mål att alltid lägga allt jag har för att bli bäst, avancera, sträva uppåt, så hoppar jag strax av tåget. Eller ekorrhjulet. 

Den lilla lappen kom i en fortune cookie precis när jag sagt upp mig. Jag kunde inte låta bli att fota den. 

Jag kommer att jobba två dagar/v efter 7/10. Jag kommer inte sträva någonstans, utan bara göra mitt bästa här och nu och låta knoppen vila. 

Vi får se hur detta går. Erik flyttar samtidigt till Karlstad för två års studier, så det blir jag, kidsen och katten som ska gå på varandra här hemma. 

Det ska bli häftigt. Läskigt. Vi har dragit ner varje kostnad som vi tycker vi kan dra ner. Abonnemang, dagstidning, klädköp osv. Målet är att leva så billigt som det går och leva så snålt vi kan under tiden.

Det känns än så länge som en lättnad. Att välja att kliva av för en stund. Nu är ju jag en rastlös person men jag hoppas att alla projekt på gården håller mig sysselsatt så att jag håller i detta ett bra tag framöver. 

Vi tänker oss mer odlingar, mer hemgjort, mer leva på naturen och mindre hets.

Det drar ihop sig... 

1 kommentar:

  1. Jag tror att du gör rätt! Och jag önskar dig lycka till med det nya livet! Kram!

    SvaraRadera