2016-08-28

Elva pannor kvar och nya tider

Jag har knaprat bort fyra kilo, kämpar vidare med elva pannor kvar. 

Jag fick feeling en kväll för två veckor sedan och tog med Molly på en kvällspromenad kl 20.30. Det slutade med att jag sprang 4 km. Otrolig känsla. Efter det har jag stadigt sprungit 4,2 km ca varannan dag och det känns HUR bra som helst! 


När det gäller att tappa i vikt, vilket jag är expert på, (jag är däremot inte expert på hur man håller vikten) är matplanering a och o. Jag tänker att det kommer att bli svårt att hinna laga bra mat och trixa med att väga portioner när jag är själv i veckorna så nya söndagsnöjet måste bli matlådor. Till hela veckan. Jag är inte så noga med variation så denna v kör jag på kantarellrisotto och fläskytterfilé varje kväll. Till lunch tomatsoppa (puttrar på spisen) med typ 3 kcal/portion hela veckan. 

Sådärja. Nu ska det väl gå att plocka ett kilo till kommande vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar