2013-09-21

Salomon Trail tour

Anna-Karin messade som av en händelse igår och undrade om jag hade något speciellt för mig idag lördag. Det hade jag inte så hon tyckte att jag skulle följa med på såndärn terränglöpningstävling i Sälen. Jovisst. Det faktum att jag inte sprungit varken i terräng eller över sex kilometer i år, dessutom för 1,5 månad sedan funderade jag inte på. "Det måste väl gå bra" är mitt måtto så det blev tio kilometer på fjället.

He-rre-Gud vad jobbigt. Huuuuuuu!!! Banan var uppför i 2,5 km, över en myr, över stenåsar, spångar och inte en stig så långt ögat såg. Jag trodde att det skulle bli en katastrofal tid runt 1.20 men lyckades klocka in på 1.14, vilket inte var bra men med tanke på skick och ostadiga ben så får det vara godkänt.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar