2013-05-04

Tjejkväll!

Pustar ut efter avklarad tjejkväll som blev lyckad på alla sätt och vis! Bjöd på plockmat som blev godare än jag tänkt mig. Enkelhet överträffar allt som oftast!

Feta-melon-myntaspett
De här blev kvällens höjdare, smakerna gifte sig i munnen.

1 fetaost
1 galiamelon
1 kruka mynta
1 paket tandpetare eller fingerfoodsticks (på bilden ovan)

Tärna fetaosten och galiamelonen i lika stora bitar, 
trä upp på spetten och varva med myntablad. 

Enkla snittar med tunnbröd, extrarökt skinka och pepparrotskräm 

Crostini med avokadokräm 
Kvällens andra höjdare! Sjukt gott. För ett LCHF-alternativ gjorde jag några på finncrisp, som jag bröt i lagom stora bitar. 

1 påse crostini
1 avocado
creme fraiche 
½ liten rödlök
löjrom
dill 
salt och peppar

Gröp ur avocadon och mosa ordentligt, tillsätt creme fraiche och finhackad rödlök. Smaka av med löjrom, salt och peppar. Fördela på crostinin och dekorera med löjrom och dill. 


Till kaffet gjorde jag min sedvanliga goda chokladmousse med blåbär plockade vid stugo.

Åsså en liten ostbricka såklart! 

Emanuel satt lugn och snäll i babysittern under hela matlagningen. Han är fantastiskt enkel, kl 21 lade jag ner honom i sängen och han somnade direkt och sov hela natten sedan. Inga problem att ha bebis här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar