2013-03-22

Lasse, bästa Lasse!

Finfrämmandet var Lasse, min mammas kusin som jag står väldigt nära. Det var härligt att träffa honom, tyvärr sker det alltför sällan. Det är icke godtagbart, jag ska verkligen försöka få till fler träffar med honom. Det var väldigt frekvent förut, innan han träffade Ebba och jag och Erik började pola igen.

Pysseldag deluxe. Eden iförd balettklänningen hela dagen förstås, den blev verkligen en stor favorit på en gång. Roligt att handla saker när det blir så uppskattat. Detta är ett pysselset som finns på BR Leksaker som kan rekommenderas. Det är små runda pappersaskar som man målar med glitterfärg och sedan sätter på "diamanter". Enkelt och väldigt roligt för en femårig tjej. Jag kommer att köpa detta pyssel till Edens jämnåriga kompisar i present.

Lasse kom med fina, likandana tröjor från P.o.P. till kidsen.. Jättesöta! Blir fint till våren. Jag trodde inte att det fanns likadana kläder i sån skillnad i storlek. 


Han kom även med en JÄTTEbukett tulpaner. Fantastiskt härligt nu när våren faktiskt börjar knacka på.


Alltså.... största frestelsen. Jag har bannlyst socker nu i tre veckor och klarat mig bra. Men när denna låg framför mig trodde jag på allvar att jag blivit psykiskt sjuk. 
Tankarna snurrade: "TA DEN. Ingen ser, ingen behöver veta. Ät den SNABBT, den gör ingen skada, tänk så GOTT. Kom igen, ingen ser, ingen behöver veta.. osv". 
Vadå sockerberoende? 
Jag älskar kaffebröd och i synnerhet drömrulltårta, det är så otroligt gott. Tusan att Eden ville baka denna goda skapelse och att det råkar finnas kvar i frysen. 

Nix, jag åt den inte. 

Emanuel? Han sov sig igenom hela besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar