2013-02-01

Hemmafredag med Eden

Idag hade vi en helt oplanerad dag och Eden fick stanna hemma från Gittan. Det bästa jag vet nuförtiden är att lägga mig efter frukost och somna om. Vilken LYX. Eden var så himla snäll och väckte mig inte heller, utan jag fick sova 1,5 h på förmiddagen.

På eftermiddagen blev det bullbak, jag kom på att det är bra att ha lite fika hemma inför Lillebrors ankomst, som gärna får ske närsomhelst.

Mums, kanelbullar med dubbel fyllning i, som alltid.

Eden ville inte vara med på bild denna gång, hon är väldigt less på att jag fotar henne massor, eftersom jag övar med nya kameran hela tiden.

Dagens Edencitat kom när vi åkte och handlade:
"Mamma, är ALLA andra i trafiken idioter?"
Hrm.. Jag får nog sänka humöret i trafiken,...


Jahapp. Magen är ENORM. Jag sitter just nu i skrivande stund och googlar "saker som får igång förlossningen" Allt ska testas vare sig det är hokus pokus eller sanning. Färsk ananas, hallonbladste, fotmassage, you name it, det ska provas. Allt utom ricinolja, det vågar jag inte.
Jag orkar inte med foglossningen en dag till känns det som, då dagen har varit ett riktigt bakslag efter ett par dagar som faktiskt fungerat ok. Bristningarna börjar komma ser jag på bilden. Jaja, det kunde vara värre. Jag blir lite illamående vid tanke på förlossningen, tänk om man spricker hela vägen? Hujedamej.




Nä nu byter jag ämne:
Jag kan förstås inte sluta kolla jobbmailen och det var tur, eftersom det idag hade landat ett mail som meddelade att Vendelsögården gått vidare i ansökan om Götapriset 2013. Jag skickade in mitt bidrag i december och av 214 bidrag är vi ett som gått vidare och ska på en gala i Göteborg presentera vårt kvalitetsbidrag som heter
"Hemlagad mat ger livskvalitet".
Det känns fantastiskt roligt så nu ska jag ägna nästa tråkiga vecka åt att fila på en 15-sidig uppsats som ska skickas in före 1 april. Det känns superkul och jag ser fram emot galan i november, jag har redan ringt mamma och frågat om hon kan vara barnvakt om inte Erik kan ta pappadagar.
Haha, snacka om framförhållning.

2012- ett jobbår som saknar motstycke, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar