2013-01-01

Gott nytt år kära vänner!

Jag älskar januari! Nytt liv, nytt år, ljusare tider. Ny almanacka också, det känns rent och fräscht inför framtiden. Dessutom ska jag inte få barn "nästa år" längre, vilket har känts hemskt avlägset. Nu blev det plötsligt nära. 

Vi firade nyår hos Anna-Karin, Jocke, Pontus och Emma i Västerhaninge. Pontus är drygt ett halvår äldre än Eden och Emma ett halvår yngre, vilket är perfekt för lek! Tyvärr glömde jag ta ett enda kort men det var en härligt lugn och avslappnad kväll där tiden gick alltför fort. Det bästa var att alla barn var så himla glada. Eden stod på en snöhög med båda armarna i vädret och ropade "GOTT NYTT ÅÅÅÅR" med världens lyckligaste ansikte. En härlig syn som jag önskar att jag fått på film, goa unge. 


Nu väntar en slö eftermiddag och hämtning av mormor på cityterminalen. Dagmamman Gittan är i Spanien och inreder sin nyinköpta lägenhet så vi har ingen barnomsorg i tre dagar nu. TUR att vi har mormor som har "barnjour". Hon är SÅ välkommen. Eden behöver tre mysdagar med mormor efter en mycket aktiv jul och nyårshelg. Håll tummar att hon blir av med gipset redan nästa vecka. Vore himla skönt för både henne och oss.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar