2013-01-22

Goodbye Facebook

Sådär ja.

Nu är jag fri. Fri från all fullständigt meningslös information. Nu tänker jag ringa folk istället för att läsa statusuppdateringar. Jag klararde mig i alla år förut utan att veta allt om alla, det ska nog gå bra nu också.

Nuförtiden är drt nästan meningslöst att träffa vänner eftersom man redan vet allt om dem från statusuppdateringarna. Det är ju roligare att ses och få "wow-a" över ny information istället för att tugga "jag vet" hela tiden? Eller?

Sen stör det mig att facebook har tagit över världen, jag fick precis veta att man inte kan skaffa ett nytt Spotifykonto utan facebook. Sånt gör mig galen! Som tur var skaffade jag konto för flera år sedan så det är lugnt för mig.

Dessutom har reklam tagit över flödet i fejjan, det irriterar mig till max att läsa om findusprodukter och liberos sortiment när jag själv inte bett om det. Riktad reklam, trots att jag inte skrivit ett ord om att jag är gravid. Märkligt. Att jag är 30+ och kvinna är tydligen ett tecken på fritt fram för blöjreklam.

Ett till störmoment var att det i princip var omöjligt att hitta vart jag skulle avaktivera kontot och sedan får jag en sån där snyftbild när jag ska klicka "confirm" Haha, det var trots allt lite roligt...

Det värsta är väl att jag gör ett blogginlägg om att jag tagit bort kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar