2012-02-01

Januarikrönika

En månad har aldrig gått så här snabbt! I synnerhet inte någon januari. Tänk att Den Första Vintermånaden 2012 redan är över, nu kan man nästan lukta på våren. Att SMHI pladdrar om "snökanoner" struntar jag blankt i, om ynka 2 månader åker vårjackan på, oavsett temperatur och väder, det bara är så, vinterjackorna ska ut ur lägenheten och upp på vinden så fort takdroppet börjar anas.


Dagens plus:


+ Varje morgon åker jag hemifrån vid exakt samma tidpunkt: Efter fåret Shaun. Jag kan nu klart se en ljusing i skyn, nästan helt ljust ute nu, vilken lycka!


+ Jobbet är makalöst roligt, jag trodde inte att man kunde ha så här kul på jobbet, jag glömmer nästan bort att gå hem!

Dagens minus som blev plus som blev minus och till slut plus: 
Idag är det min matlagningsdag till dagmamman (hon rotrenoverar köket så föräldrarna lagar mat).
- Jag hade bara 2 ägg hemma, vad hände, ägg finns väl alltid i kylen? Eller?
+ Gjorde en tjock pannkaka med för lite ägg i.
- Jag brände vid den
+ Gittan ringde och sa att hon hade nog med pannkaka i frysen. Räcker att jag tar med mackor imorgon.

Dagens minus:
- Eden har inte somnat än. Efter nästan 2 h, envisa unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar