2011-09-25

Superbra krönika

Läs denna otroligt härliga krönika kring löpning. Erik Hörstadius är en jättebra krönikör, jag läser alltid hans krönikor först i Runners World. Jag satt precis och funderade kring detta med mode och löpning efter min morgonpromenad runt djurgården. Herregud! Damerna (och herrarna) kutar runt i svindyra märkeskläder, tjejerna med hela sminkmasken på, håret fixat och ser allmänt perfekta ut i sina perfekt sittande löparkläder. Allt nytt. Förstås.

Det var nästan lite komiskt, eftersom det ändå var söndagsmorgon, och jag antar att tjejerna gick upp, spacklade sig, därefter duschar och sen på med masken igen.

Oj oj. Själv hasade jag runt i gamla brallor, köpta i USA - 2005. Tröjan är nog ännu äldre. Vilken trashig morgonpromenerare. ;-)

Krönikan finns HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar