2011-02-19

Be a doer...

Ikväll festade grannarna IGEN. Jag blir TOKIG på dem. Jag har nog haft tur i tidigare hyresbostäder, jag aldrig upplevt denna plåga. Har stor lust att flytta ut redan imorgon, men som bekant är det omöjligt.

Igår fick vi nog!

Jag letade fram hyreskontraktet, där står det faktiskt att man ska ringa polisen. Vi letade i trapphuset och på eniro efter störningsjouren men det fanns inget nummer.

DAGENS ROS går till polisen i Haninge, de var här på fem minuter, sedan blev det tyst. Makalöst nog fortsatte grannarna att festa men nåja, på någorlunda normal volym. Jag ska ändå maila Proventum idag och be dem påminna om att det ska vara tyst mellan 22-08.

Jag känner mig som en surkärring, men dessa festar inte på normal volym, det skallrar i väggarna och de håller på till 6-7 på morgonen. INTE OKEJ!

4 kommentarer:

  1. Tycker inte alls att du är en surkärring. Finns väl ingen normal människa som skulle stå ut och se glad ut.
    Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Nä det ÄR faktiskt inte ok.
    Undrar om/hur dom alls klarar av sina studier????????????

    SvaraRadera
  3. Nej, även om jag var en revolterande 20-åring så tog jag hänsyn till grannarna. Omoget omoget omoget.

    SvaraRadera
  4. Helt rätt gjort, dom verkade vara riktigt störiga. Sen skulle jag ju säga att det är mer OK att festa en lördag än en dag mitt i veckan.
    Samt att även om man bor i studentområde, men inte rena studentbostäder, så är ju ett tips till dem att sätta upp en lapp i porten. Så du/ni vet när det är fest.

    SvaraRadera