2009-10-24

Tidig morgon

Detta är bästa stunden på dagen, om man är pigg.
Att sitta med en god kaffekopp och njuta av tystnaden är så skönt! Eden sover, grannarna sover och Erik har åkt till jobbet.

Jag väntar in farfar, som ska vara barnvakt, och laddar för en lång jourhelg. Hoppas det är relativt lugnt, jag har mängder med pappersjobb att komma i kapp med. Det samlas tyvärr på hög, eftersom jag är på jobbet så sällan nuförtiden. Tur att dessa jourhelger dyker upp var femte vecka så att jag hinner jobba igen och göra sånt som aldrig hinns på vardagarna.

Ni som läser detta: sätt er ner, ta en kopp kaffe,
blunda och andas djupt, det är ju ändå lördag!




2 kommentarer:

  1. Apropå kommentarer om hårstilar (har ju skrivit reaktion på Elins nya), så måste jag säga att du, Mia, också är väldigt snygg i håret. Varför jag inget sa när vi lämnade över Eden idag vet jag inte, men så tänkte jag i alla fall. Har du gjort något, eller är det bara helt naturligt? Prinsessnivå!!! (dvs. nobelt snyggt). Tack för lånet av vår lilla prinsessa idag! Vilken underbar tjej!

    SvaraRadera
  2. Oj oj! Nu blir jag glad!
    Jag satt imorse och gnällde över att det var en månad till frisörtiden, eftersom håret är i stort behov av toppning och utväxtfärgning. Det var bra att höra att det inte är så illa som jag tycker då! Tack så mycket!

    Eden somnade på 2 sekunder ikväll. Det är ett tecken på att hon haft en rolig dag!

    SvaraRadera