2009-10-23

Otit

Halva dagen har ägnats åt läkarbesök, varje tid har krånglat och jag vill ge ett stort RIS till personalen på lab på VC Gripen, mer sur och otrevlig människa har jag inte mött. Eftersom jag själv jobbar i vården så vet jag att sådant bemötande är helt oacceptabelt.
Som tur var tog inte hon provet, den som gjorde det var jätteduktig, Eden var lugn hela tiden.

Läkaren var kanonbra, jag hade förväntat mig totalt kaos, men inte en tår fälldes där inne, trots "livsfarligt" stetoskop och otoskop. Läkaren konstaterade öroninflammation, som vi inte hade en aning om, det hade inte märkts något speciellt på Eden under veckan. TUR att hon kontrollerade öronen noga! Så nu blir det en liten Kåvepeninkur för lilla tjejen.

Jag köpte hårspännen till Eden för att hon varit duktig,
måste börja lära henne att less is more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar