2017-03-19

På trettio dagar...

Ska jag alltså gå ner tre kilo. För att förtydliga. Det kan tyckas som en fis i havet men alla ni som är bantningsproffs som jag, vet att de sista satans kilona är hemskt svåra att tappa. Därav en rimlig målsättning. Jag har ca fem kilo kvar till målvikt. Kanske något kilo mer så det finns utrymme att pendla något kilo hit och dit på semestrar osv... 

Well. På dessa trettio dagar tänker jag utmana mig själv inom både kost och träning. Jag har varit väldigt duktig hittills, med få snedsteg men nu tänker jag finslipa allt ytterligare. 

Jag har gjort träningsshema för tre veckor och ska införa lite mer kolhydrater i kosten i form av rotsaker, för orkens skull när jag börjar springa längre. 

Jag har sprungit 4 km några gånger iår och hade som plan att öka till 6 km idag. Peppade mig innan och var mycket tveksam till om jag skulle orka så långt med tanke på vinglasen igår. 

Jag sprang SJU!!! Det kändes otroligt bra och jag fick flow trots den korta sträckan så det var bara att springa på. 

Körde ett styrkepass när jag kom hem och toppade det med en rask promenad efteråt. 

Idag får jag vara nöjd med aktivitetsnivån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar