2016-10-28

Att inte göra någonting

Idag har det regnat precis hela dagen. Jag har haft noll komma noll lust att göra något och för första gången tillät jag migsjälv att hasa runt här hemma och på sin höjd plocka ur diskmaskinen. 

Jag hade det allra bästa sällskapet hemma 
Eden vaknade med jätteont i magen och har legat parkerad i soffan nästan hela dagen, förutom ett legobygge. 

Det fanns en till som uppskattade att Eden tillbringade dagen i soffan: LivsnjutarSigge. 

Jag överlevde att inte göra någonting idag. Konstigt. Jag tror att prestation är det viktigaste som finns. Så jobbigt. 


När den här lilla killen kom hem så var det förstås slut på lugnet, men idag var en dag helt utan minsta tjat, krångel och tjafs. Otroligt. Jag är övertygad att de känner att jag är mer harmonisk och då blir de också lugnare. 

Win-win. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar