2016-07-28

Göra om. Varv två.

Förutom att det byggs ut så blev det ohållbart att Emanuel ständigt gick igenom Edens rum för att komma till sitt. Tror ni att han lät bli hennes saker? Tror ni att han retade henne? Vad blev resultatet av detta? Skrik, vrål och kalabalik bara han närmade sig övervåningen. Det fungerade inte, båda måste kunna vara på sina egna rum ifred och leka. 

Sagt och gjort. På årets varmaste dag satte vi igång att rotera tre rum. Intressant procedur må jag säga.. 

Vi då? Vi drog vinstlotten och fick Emanuels gamla rum. Den fina biltapeten rollade vi över med sorg i hjärtat. 

Sigge är med, som alltid. Han klev såklart i färgen och knatade runt så vi hade vita tassar lite varstans. De gick gudskelov bort. 

Klädkammaren fick sig en uppfräschning! Så nu har vi en egen Walk-in-closet och jag insåg att jag inte behöver köpa kläder på tio år, minst. 

Eden är nöjd med sitt nya rum och framförallt att få vara ifred. 

Hon kommunicerar detta med tydlighet. 

Strax ska båda få nya tapeter i sina rum och jag ska försöka mig på att göra det själv. Hur svårt kan det vara? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar