2014-11-08

Piggare än på länge och glada för en ny liten kusin

Veckorna flyger fram och äntligen är jag piggare. För ett par veckor sen googlade mycket angående Levaxin, hypothyreos och dess symtom och vad som kan påverka positivt och negativt. Jag hittade en studie med D-vitamin och levaxin som visar att D påverkar Levaxinet negativt. Jag som äter D-vitamintillskott. Så jag slutade. 

Just nu verkar det gett resultat eftersom jag börjar bli superwoman igen. Svängde ihop en kladdkaka innan jobbet igår, vilket inte skulle hänt för ett par veckor sen. Idag har jag rensat och storstädat själv med båda barnen hemma. Man ska inte skryta om vardagssysslor men för mig är det en stor grej eftersom jag knappt orkat laga mat den sista tiden. Jag har inte orkat göra något utöver det vanliga på grund av en omänsklig trötthet och nu verkar det ha släppt. Att storstäda med barnen hemma skulle inte funnits på kartan förut, då handlade dagarna om att stå ut, tills jag fick gå och lägga mig. 

Något som är ännu mer fantastiskt är att faster Hanna och Hans har nedkommit med en liten ny kusin! Ljuvligt! Hoppas att vi inom kort får klämma på den lilla tjejen som ska heta Nellie. 

Ikväll är Eden lycklig, hon har hängt med Robin på Junibacken hela eftermiddagen och nu sover Robin över hos oss. Vad mysigt! Man minns ju de gånger kompisar följde med hem, en stor grej. 

Nedräkning pågår till flytt, jag håller tummarna för att jobbmöjligheter snart öppnas för oss. Jag skulle känna mig lite mindre stressad om någon av oss snart får jobb. 

Jag måste skärpa mig med bloggandet nu när jag är piggare, det är en ovärderlig dagbok som jag vill ska fortsätta rulla på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar