2014-09-11

Vi ska flytta hem!

Efter mycket om och men, många plus och minuslistor skrivna, mycket ångest och våndor över livet så landade vi i beslutet att lämna ekorrhjulet i stan. Vi gör en riktig kovändning och väljer Äppelbo, d.v.s det riktiga landet. 

Vardagslivet med heltidsjobb, stress, aktiviteter osv gör att vi alla mår dåligt. Det är förstås inte fel att bo i stan men för oss passar det här bättre där vi är i livet just nu. 

Vad ska vi göra? Just ingenting faktiskt. Ägna oss åt barnen, hus och hem och skrapa ihop brödfödan med frilans. 

Jag har haft mest våndor eftersom jag lämnar världens roligaste jobb hos en väldigt bra arbetsgivare och jag råkar dessutom ha världens bästa chef. Men jobbet betyder inte allt. Det gör däremot barnen. Chefen behåller jag förresten, men som vän. 

Vi ses i Äppelbo från och med jul och framåt! 

5 kommentarer:

  1. Men oj så spännande! Hoppas ni ska trivas! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns både läskigt och roligt på samma gång. Det var tretton år sedan jag flyttar från byn så det är klart att det blir annorlunda. Jag längtar efter naturen, lugnet och tystnaden. Bara vi hittar jobb så löser det sig nog.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nämen lycka till! :) Vi får ses när jag kommer hem på besök. Kommer hem till jul i år faktiskt, ifall du är där redan.

    SvaraRadera
  4. Oj! Det anade jag inte! Lycka till! :-)

    SvaraRadera