2014-05-25

Milen i värmen!

Herregud vad jag känner mig sliten ända in i märgen. Fy tusan vad jag behöver semester. Jag vill inte laga mat (som jag normalt sett tycker är kul), inte baka, absolut inte städa. Allt är tungt. Barnen tjatar, låter och är allmänt väldigt krävande. Allt är vardagligt tungt och segt. Blä. Jag vill hoppa av tåget, dvs vardagen. Det är underbart väder men jag kan inte hantera värmen. Inte de andra heller så vi har gått runt och trampat på varandra och varit griniga hela dagen. 

Jag hade noll ork inför löpturen så jag tänkte testa denna Celcius som det skrivs så mycket om. 

Den är sockerfri och ska tydligen göra susen för orken. Well, det skadar ju inte. 

Tummen upp! Även om placeboeffekten är mer än hälften så gjorde den susen! Jag sprang 10 km i värmen på strax över timmen. Helt underbart! Det var roligt att känna sig inne med nytt orange linne också. Att ha fina träningskläder betyder mycket, säga vad man vill om det. 

Livet känns bättre nu också. Träning löser alla problem! På't igen imorgon med jobb och så vidare... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar