2014-01-14

Första PT-passet och fjällen IGEN!

Efter en snörik Äppelbohelg och en extrem längtan efter fjällen och vintersport slog vi till och hyrde en stuga i Sälen. Åh så skönt! Min chef var snäll och gav mig semester så om några veckor åker vi på en så kallad "short week" söndag-torsdag. Jag kan knappt tro att det är sant att det blev en skidsväng till!

Här är den! En bit från Lindvallen. Jag kom på att det var 18 år sedan jag var i Sälen på vintern senast. Det har nog ändrats något sedan sist.
 
 
SJÄLVKLART måste jag skriva lite om TRÄNING!
Mitt första PT-pass gick av stapeln i morse och det var så roligt. Roligare än jag kunnat tro. Jag tänkte efter tjugo minuter att "det här går aldrig". Men det gjorde det! Det kändes kanon att orka hela vägen. Det var ingen mjukstart utan stenhård halvtimme ben, därefter idiotlöpning, cirkelträning, mage och triceps. Jag lär inte kunna röra mig imorgon!
 
Alla mina timmars kämpande och springande och yogande hela sommaren har faktiskt gett resultat. PT-Calle tyckte att jag förbättrat mig otroligt mycket sedan vår senaste träning i våras, vilket jag blev glad att höra! Utan träning blir jag deprimerad så det här är världens bästa present till mig själv, utan tvekan. Jag har tränat flera gånger i veckan sedan mars, förutom tre veckor i december då jag var sjuk och jag har fokuserat mycket på yoga och det är otroligt vad mycket det ger! Jag kan knappt tro att mina akrobatikrörelser på yogan ger så mycket styrka och det gav mig motivation att köra på med den också.
 
Veckans träning:
Måndag: Konditionspass 30.
Tisdag: PT-timme
Onsdag: Vila
Torsdag: CrossTraining Sats.
Fredag: Löpning
Lördag: Yoga
Söndag: Vila.
 
Nu hoppas hoppas jag att jag får vara frisk i början här så att jag kommer igång ordentligt! Äntligen är det roligt på allvar att träna. Från att ha varit en träningshatare och tvinga mig till varje pass, till att älska träning tog det 11 år.
 
Trägen vinner.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar