2013-11-12

Hypothyreos?

Jag mår pyton sedan ett par veckor tillbaka. Fryser, känner mig sjuk, har koncentrationssvårigheter, är deppig och väldigt väldigt trött. Oavsett hur många timmar jag sover, har jag ingen ork med något och hemmet förfaller totalt. Jag hade hoppats att Londonhelgen skulle lyfta mig lite men inte alls faktiskt, det är än värre.

Det slog mig plötsligt att det nog inte är en begynnande förkylning utan klassiska hypothyreossymtom så jag fick en tid på vårdcentralen på måndag morgon och inväntar nu provsvar och hoppas på att få höja dosen igen. Det jobbigaste med hypothyreosen är ljudkänsligheten. När jag blir sämre så blir ljudkänsligheten det symtomet som är mest krävande, jag får panik av ljud i bakgrunden och det rimmar dåligt ihop med småbarn, jag blir helt slut när det låter omkring mig och klarar varken tv, musik eller något annat. Jag biter ihop såklart när det gäller barnen men blir helt slut sedan när de gått och lagt sig och vill bara sitta i tystnad.

Hoppas att jag får provhöja dosen.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig såå väl! :-( Men jag visste inte ens att ljudkänsligheten kunde bero på det....bara att jag vissa dagar (morgnar speciellt) fått panik på barnens ljud och på att jag kännt mig som en vansinnigt dålig mamma på grund av det... :-(

    SvaraRadera
  2. Nej den där ljudkänsligheten är hemsk! Jag började tro att jag var knäpp! Men som tur är så blir det bättre direkt när jag står på en bättre dos.

    SvaraRadera