2013-11-14

Hypothyreos del 2

Jahapp.

Det damp ner ett brev.

"dina prover var bra, fortsätt på samma dos. Jag föreslår att du ändrar dina kostvanor och börjar motionera".

Vilket skämt.

Jag var inne hos läkaren i Max en minut. Hon avbröt mig mitt i symtombeskrivningen med ett "jag hör av mig efter provsvar".

Vad hände med den kliniska bedömningen, vad hände med kunskapen om att hypothyreos är en komplex diagnos där provsvar endast är en fingervisning och att patientens mående är minst lika viktigt?

---------------??????

Jo men kosthållningen måste jag nog ändra, jag har ju bara tappat 18 kg och är helt normalviktig så nått fel gör jag säkert. Eller???????

Apropå träning så kan jag nog klämma in både ett femte och sjätte träningspass i veckan och satsa på maraton istället för halvmara. Eller?????

Hon frågade öht inte om mina kost och motionsvanor. Återigen vilket skämt!

Jag ringde upp, sa vad jag tyckte och fick en ny läkare och en ny tid.

2 kommentarer:

  1. Bra agerat mot läkaren! Vilken imkompetent behandling! Hennes handlande borde nog även rapporteras till högre ort. Hoppas att övriga patienter också vågar ifrågasätta henne på samma sätt. Man måste vara frisk och stark för att orka vara sjuk! Hälsar Tina

    SvaraRadera
  2. Vi får se hur det går på måndag...

    SvaraRadera