2013-10-28

Vardagen drar igång igen

Livet rullar på. Efter fyra års bloggande har det gått många varv runt nu med barn, träning, skola och jobb. Det rullar på, om och om igen. Det har hänt lite under dessa fyra år. Flytt, skilsmässa, nytt jobb x flera, flera resor, ännu större flytt, ny liten bebis. Det har rört på sig minst sagt och jag blir matt när jag tänker på allt som hänt dessa fyra år. Jag skulle inte vilja vara utan alla erfarenheter, men jag skulle inte vilja göra om dem heller.   

Mitt i vardagen hade vi en väldigt intensiv och rolig Karlstadhelg som gav massor av energi tillbaka. Det är redan tomt utan Eden men det är samtidigt väldigt skönt att bara vara vi här hemma. Emanuel är förstås hemma men han hänger bara med på något vis.

Det är skönt att ha fått lite energi igen, jag skuttade upp imorse, halvjoggade till sats och körde järnet. Träningen går så bra just nu och jag bara går iväg till sats, utan att fundera på det, ca 3 gånger i veckan. Nu har träningen äntligen fått en självklar plats i livet. Det tog över tio år. Jag skulle tro att det tar så många år för en vana att sätta sig. Speciellt när det är något som skett ytterst motvilligt. Jag är långt ifrån en träningsälskare, usch så många gånger jag fått tvinga mig till gymmet och tvinga mig till pass. Blä vad jag hatat det. Men jag har gjort det och det har fungerat till slut.

Det är mycket jag skulle vilja få in som en bättre vana i livet och jag tror säkerligen att det tar tio år att få till varje grej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar