2013-10-17

Tekniska levererar som vanligt

Idag stillade jag mitt ständigt dåliga föräldrasamvete med att hämta Eden tidigt i skolan och ta med henne och skolbästisen Vega till Tekniska museet. Det är så bra där! De hade jättekul och lekte järnet i nästan fem timmar.

Varför detta ständigt dåliga samvete? När jag var hemma på heltid var jag uttråkad och irriterad, kände mig utanför samhället och otillräcklig= dåligt samvete.
Nu när jag jobbar är jag gladare och mer positiv då jag verkligen tycker att det är superkul att jobba, nämen då har jag dåligt samvete att Eden är i skolan längre dagar, trots att det är hon själv som vill det. Jag har dåligt samvete eftersom jag blir trött av jobbet men jag var lika trött när jag var hemma, på grund av slentrian. Jag kommer alltid vara väldigt trött på kvällarna eftersom jag är morgonmänniska ändå har jag dåligt samvete för det.

Lägg ner.

Jag lyssnade på podcasten Graaf & Eberhard och där pratade de om att "hur man än gör som förälder så gör man fel och det blir bra ändå till slut. Man gör så gott man kan". Det kändes sant.

Till exempel kan jag på en halv dag spela spel, baka, ha picknick, bygga lego och mysa med Eden men när jag inte kan leka med barbie för att jag måste laga mat så är jag världens sämsta mamma. Puh. Inte är det lätt!
Det är mycket föräldrafunderingar nu när trotsfasen kom som en storm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar