2013-10-12

Det perfekta livet

Oh well. Det ser så perfekt ut, eller hur? Mys med barnen, alltid glatt. Det är väl TUR att man kan välja vad man vill visa upp på bloggen. Eden ser så snäll och beskedlig ut, men sanningen är att hon har hemska utbrott och är bedrövligt kaxig och gör precis tvärtom hela tiden. Inget vi gör är rätt och vi är helt värdelösa föräldrar och hon pratar om att rymma och flytta hemifrån. Dessutom är båda barnen sjuka just nu och det gör inte saken bättre. Att försöka roa alla fyra, inomhus en hel dag på 47m2 GÅR INTE. Så vi går ut och trotsar förkylningen en stund. Vi har bara två barn, HUR går det egentligen med fler? Jag fattar inte.  

MEN ibland glimrar det till och allt är härligt.

 Jag ramlade över ett höstpyssel på Instagram och fick ett infall att plocka löv och försöka mig på det tillsammans med Eden. Hon sjöng söta höstsånger och plockade glatt en kasse löv med mig och då undrar jag hur jag kunde tycka att det var så jobbigt tio minuter tidigare.  

Plöstsligt föreslog hon picknick! Vilken strålande idé, jag hade inget fikabröd hemma så vi gick till Ica och köpte gifflar (så jäkla ÄCKLIGA) blä. Jag tog en liten tugga och det var bedrövligt. Nä, det måste bli bullbak så att det finns något hemma.

Lönnlövsrosor med lite blad runt. Jätteroligt höstpyssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar