2013-10-05

Dagens ickeproblem

Just nu är jag ganska mättad på hemmalivet. Jag vill andas, få tyst runt mig och bara vara. Jag känner att toleransnivån sjunker i takt med att det blir mörkare ute. Det är självklart underbart att ha barn men mellan varven slitsamt till tusen.

Jag skulle vilja vara närmre mormor & morfar och farmor & farfar. Det hade varit trevligt med barnvaktsmöjlighet någon gång emellanåt. Ikväll till exempel. Eriks kompisar med respektive är på besök i Sthlm (såna som vi träffar ytterst sällan) ska ut och äta och det vore så himla kul att följa med och träffa alla.

Men det går ju inte. Jag är hemma med dessa två sköna typer och försöker vinna parent-awards.

Men snart så. London. Andas. Shoppa. Vin. Emma. Motto för resan. "blienbättremamma".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar