2013-08-29

5:2 gör att sista kilona rasar av!

Jag är väldigt faschinerad. Jag har haft otroligt svårt att tappa mina sista tio gravidkilon. Jag gjorde ett försök med 5:2 och har nu efter bara 2,5 vecka tappat 3,4 kg. Helt otroligt. Jag behöver bara bry mig om vad jag äter (inte äter) måndagar och torsdagar och resten av veckan äter jag som vanligt, dvs lågkolhydratkost. Inte strikt LCHF utan mer "low carb, normal fat". Jag äter inte bröd, ris, pasta och potatis men utöver det genar jag rejält i hörnen, men det verkar fungera ändå.

Nu har jag helt plötsligt sex kilo kvar till målvikt och igår passade smaljeansen igen. Det är bara att tacka och ta emot, det går väldigt enkelt. Jag kommer att fortsätta med det här tills jag når målvikten och sedan får vi se om det går att hitta någon slags balans med kosten. Det brukar vara det som är problemet, att hålla vikten sen. Jag har dock en slags övre gräns då jag tvingar mig att ta tag i migsjälv igen, så jag låter mig pendla ca 3 kg upp och ner utan att göra så stor affär av det. Man måste njuta ibland!

Mat är så otroligt gott, i alla former!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar