2013-06-02

Vecka 8 klar! Yeeeeeeah!


Idag orkade jag springa 4 km utan några problem med varken kropp eller flås. Det var riktigt riktigt roligt och jag hade säkert kunnat öka 1-2 km, men icke. Jag ska göra rätt denna gång och öka långsamt. LOm jag orkar springa 6km innan juni är slut så anmäler jag mig till tjejmilen. Ryggen är väldigt öm, men den knivskarpa smärtan är borta. Det hjälper bra med antiinflammatoriska medusiner så jag antar att min egen bedömning var rätt. Skönt att slippa gå till vårdcentralen. Jag får ta det lugnt med lyft och vridningar tills jag hunnit träna upp ryggen igen. 

Veckans träning har gått bra trots ryggen, jag missade två pass, men slank in på yoga igår som ett test och det gick bra. Idag började jag dagen med några solhälsningar innan jag gick ut och sprang min lilla runda. Fantastiskt hur kroppen liksom flödar efter solhälsningarna. 

Vikten då? Nej den går inte alls bra, jag verkar ha stannat på platå. Kan inte påstå att jag direkt skärper mig med maten, men jag kör LCHF och äter som jag ska, men säkerligen för mycket... Jag borde dra ner på portionerna men what the hell, det är sommar och jag vill leva också. Jag ser inte längre ut som en katastrof även om jag väger 9 kg för mycket. Det får ta den tid det tar nu. Att träningen känns bra och fungerar känns viktigare än vad som står på vågen. Underligt nog kan jag ha nästan alla kläder (förutom de tightaste jeansen) så jag känner mig inte så enorm som NIO kilo större än jag brukar. Kroppen är lustig. 

Dags för vecka nio. Som blir lite mager med träning eftersom vi åker till Äppelbo
Måndag: BodyPump och Yoga Sats
Tisdag: Yoga Sats
Onsdag: löpning 4 km
Torsdag: Löpning 4 km + Yoga STUGO!!!
Fredag: Yoga stugo
Lördag: Löpning 4 (ev 5 km beroende på känsla) 
Söndag Yoga stugo

Som ni ser har jag verkligen blivit yogafrälst. Det är så himla roligt och kroppen svarar snabbt! Jag har blivit mycket smidigare och starkare bara efter tre gånger. Underbart! 

2 kommentarer:

  1. Du är otroligt duktig och fantastiskt målmedveten! Det blir säkert jättebra, nej, det ÄR redan jättebra. Kul att du gillar yoga! Bra för både kropp och själ. Heja! från Tina

    SvaraRadera
  2. Målmedveten är min bästa egenskap. Har man det så löser sig resten har jag märkt. Yoga är min nya besatthet, eller frälsning eller vad jag ska kalla det, hehe.

    SvaraRadera