2013-06-30

Toscana del 3

Den här morgonpiggheten är inte dum när man är på semester, jag vaknar först av alla varje morgon och tryckte ner yogamattan som en spontanare precis innan vi åkte. Jag är glad för det, eftersom jag knappast kan tänka mig en bättre miljö att köra yoga varje morgon (#yogaeverydamnday). Ryggen är fortfarande helt knäckt på morgnarna och yogan gör att det känns mycket mycket bättre resten av dagen. 

Vy från yogamattan, ljuvligt när hela huset sover. Jag körde så länge det gick, tills något av barnen vaknade, allt mellan 15-65 minuter. Jodå, dryg har jag varit, jag har tränat 2 gånger förutom yogan. Snabba ruscher upp och ner för trappan ner till poolen och en halvtimmes styrketräning på det. Kroppen fick inte slöa ihop sig, men självklart betydligt lugnare än om jag varit hemma. Är det semester så är det. 


Emanuel har knappt sagt ett pip på hela resan. Han har bara hängt med. Att resa med barn är inga problem när de är så här lugna av sig. 

Eden redo för en heldag med bad. På Gran Canaria hade hon jobbiga soleksem så vi tog det säkra före det osäkra denna gång och inskaffade en solkdräkt. Funkade utmärkt, inte en eksemprick på hela veckan och hon hade inget emot att ha den på sig. 

Det skedde ett STORT genombrott i Edens liv under veckan. Hon lärde sig simma, där hon inte bottnade. Med tanke på hur livrädd hon var för att öht gå ner i en pool för ett år sedan så är det ett enormt framsteg. Hon skrek och skrek och skrek av glädje, det var rörande att se. En stor dag i hennes liv. 

Coolingen och farfar

Vy-pose

Eden skulle posera, men var akut kissnödig så det blev sådär måste jag säga. 
Sedan var tillfället över. 

Slitsamt med dagar vid poolen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar