2013-04-20

Lämpligt reportage


Härligt! Jag drabbades av total resfeber när jag bläddrade fram detta reportage i SvD:s A Perfect Guide.

Fantastiska Florens!

Eriks familj (läs: Hanna) har alltså hyrt ett hus ett par mil utanför Florens, där vi alla ska bo. Resan är planerad sedan lång tid tillbaka pga två jämna födelsedagar i familjen. Vi har hyrbil och tänker göra dagsutflykter till Florens och Pisa och självklart de fina omgivningarna med vingårdar. 

Huset i Carmignano

Nu började jag längta på allvar och skulle vilja packa direkt.  Vi flyger till Bologna 23 juni så det är endast två korta månader kvar. Hög tid att inventera sommargarderoben, vad passar egentligen? 

Emanuel ska fotograferas för pass på onsdag, undrar hur det blir? Första resan vid fyra månaders ålder, hur ska detta sluta? Eden var iallafall 4 år när vi åkte till Gran Canaria förra året. Min första resa gjorde jag när jag var 14, till Cypern. Viss skillnad där.

3 kommentarer:

  1. Ni har alla 4:an gemensam (14 år, 4 år och 4 månader)! Ja, det ska bli så härligt att FIRA (nära "fyra"!) de gemensamma födelsedagarna i detta fina hus. "Jag längtar till Italien, till Italiens sköna land....." Med detta mål i sikte orkar jag nog ta mig igenom den tunga, täta april/maj/juni-djungeln av Nationella Prov som nu ligger hotande i startblocken.... (140 elever som gör tre stora prov vardera!) Men det är inte allt; undervisning nästan som vanligt. Dock har jag förhandlat till mig fyra (4 igen!) dagar med vikarie som avlastning. Kram från Apple Tree Street

    SvaraRadera
  2. Apple Tree Street FYRA (!) var det också; glömde nämna det. Alla goda ting är.... hm.. FYRA...?? Förresten, min första utlandsresa (om man undantar självklara Norge) gjorde jag när jag var 19 och vid 17 var jag för första gången i Sveriges huvudstad. Otroligt vad utvecklingen går framåt! The global generation is here! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Jajamen, om exakt två månader åker vi, nedräkning på allvar. Det ska bli så himla skönt att byta miljö.

    SvaraRadera