2013-04-23

Emanuel 2 månader och glasögon för Eden


Grattis pysen på tvåmånadersdagen. Han har blivit väldigt aktiv, sparkar och vevar konstant. Ler hela tiden och tuggar på händerna. Han börjar också "prata" och låta hela tiden, samt att han inte har tid att äta längre. Han äter tills han blir mätt sen struntar han i resten eftersom han måste kolla in omvärlden, som är så spännande.

Eden var på synundersökning igår och hon ser inte nedersta raden på tavlan. En ny tid hos läkare är bokad i juni och med all sannolikhet får hon glasögon innan skolstart i höst. Jag är inte förvånad, jag fick glasögon i ettan, Erik i fyran och alla våra syskon och föräldrar har glasögon, så det var väl bara en tidsfråga. Synd att det blir såhär tidigt, för hennes skull, men eftersom vi föräldrar knappt har ledsyn och man ärver allt negativt så är det väl som det är.

Vad tycker Eden? Hon är jätteglad! Jublade när hon fick veta att hon ska få glasögon så där vilar inga ledsamheter som tur är. En av hennes gympakompisar har glasögon så hon är inte helt främmande för det.
Vad vill hon ha för bågar? ROSA såklart.

2 kommentarer:

  1. Grattis på 2-månadersdagen, Emanuel! Och vad fin du ska bli i rosa glasögon, Eden! Jag ska också skaffa nya glasögon, bara jag kunde hitta några snygga på Smart Eyes (andra optiker kan inte komma på fråga; anledningen är 5000 kr istället för 9000!) HA DET BRA! Kram från Farmor

    SvaraRadera
  2. 9000? Hujedamej. Mina Odd Mollybågar, med extra tunna glas + progressiva kostade 5300. Jag tyckte att det var ganska billigt eftersom jag ser lika dåligt som Erik. Dvs knappt ledsyn... På Synsam var detta. Det brukar vara jättedyrt men förvånansvärt inte.

    SvaraRadera