2013-03-27

Påskavslutning och Äppelbotur

Då var det dags att ge sig norrut. Eller så mycket norrut är det inte. Före resan hade sångskolan påskavslutning och Eden ville absolut inte missa detta så vi hastade iväg med fullpackad bil till Gustaf Adolfsparken för detta evenemang.

Eden var förstås utklädd till påskkärring. Liksom i julas var inga andra barn utklädda, jag tycker att det är så tråkigt att föräldrarna inte bryr sig om dessa traditioner som är så viktiga för barnen! Som tur är så bryr sig Eden inte utan tycker att det är jättekul ändå och vill vara både målad och utklädd!

Min stora påskkärring.

Min lilla påskgubbe

Såpbubbelexplosion! Till barnens stora glädje!

Har man ingen napphållare får man vara innovativ.
Hur ska man kunna överleva utan säkerhetsnålar och garn i sin ägo? Det är bra till mycket, ungefär som ståltråd och silvertejp.

Eden är besatt av My Little Pony nuförtiden och gissa hennes lycka när hon fick ta över mina 25 år gamla ponies med tillhörande skor, kläder, kronor och så vidare. Hon vägrade lägga sig eftersom hon inte ville sluta leka! Uppskattad "retrogåva" minsann. Imorgon ska hon få mitt gamla missfärgade My Little Pony-slott, få se om det uppskattas lika mycket.

Emanuel verkar inte bry sig nämvärt över miljöombytet.
Han är lika lugn som vanligt och skötte sig utmärkt hela bilresan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar