2013-03-22

Angående vaccinationsprogrammet


Många föräldrar väljer idag att inte vaccinera sina barn pga biverkningar och så vidare. Det ska vara rent leverne och naturligt. Jag är en stor förespråkare för naturligt leverne. Jag köper inte halvfabrikat i första taget och lagar mat från grunden. Det skulle inte falla mig in att köpa färdigrätter och jag undviker tillsatser i största möjliga mån. Jag har rensat skafferiet och slängt ut allt med farliga tillsatser. Jag är mycket påläst i ämnet och läser innehållsförteckningar på mat till förbannelse. 

MEN

Allmänna vaccinationsprogrammet är något jag aldrig aldrig skulle hoppa över till mina barn. Att dessa livsfarliga sjukdomar inte finns längre har vi vaccinationsprogrammet att tacka för. Visst innehåller vaccinationen vissa skadliga ämnen men i så små mängder att de inte motiverar att strunta i vaccinationen. Jag tycker att det är oansvarigt att inte vaccinera. I framtiden kommer dessa sjukdomar att slå tillbaka på oss med full kraft om vi inte motar dem med vaccinationen. Läs artikeln ovan (klicka på bilden för större text) och begrunda.

Emanuel hinner precis få sin första omgång innan Italienresan, det är jag tacksam för även om han kommer att få leva på ersättning hela veckan. Han fyller 4 månader på avresedagen, så han får fortsätta på den en vecka till, innan vi börjar med smakportioner. 

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med om att det är oansvarigt att inte vaccinera! Skulle aldrig låta bli det åt mina barn heller!

    SvaraRadera