2013-02-16

Tekniska muséet.

Nähäj, en hel dag på tekniska och inte en enda sammandragning eller värk, jag får helt enkelt ställa in mig på igångsättningen på måndag. Hujedamej.

Nåja, här kommer en bildkavalkad från dagens bresök från tekniska museet, vårt favoritmuseum. Nu har jag inhandat årskort så vi kommer att bli stammisar där, dvs jag, Eden och lillebror.

Wow vilket däck! Eden intar en pose framför, förstås. 

Man fick testa pingis, Eden tyckte att det var jättekul, men hon trodde att hon vann efter varje boll så vi får nog förklara reglerna tydligare. 

"Kom igen nu, pappa" 

4D-bio: Rymden. Lite för svår film för henne men hon uppskattade upplevelsen väldigt mycket ändå. 

Eden åkte "russelkana" 232343 gånger och kommer slutligen stapplande, knallröd i ansiktet och helt slut. Men en sekund senare skulle det testas balansgång. Benen var inte med riktigt efter alla åk, men roligt var det. 

En sliten Eden bygger Lego 

Lyssnar på Robyn 


Testar smidigheten och kryper in i en plastlåda. 

Som vanligt levererar Tekinska Museet en väldigt bra dag. Eden älskar att vara där, vi hade väntat oss att få umgås med ett trött barn ikväll men nu är hon på övernattning hos bästa vännen Leona. 
När vi skulle lämna henne så sa hon till Leona: 
"Nu sticker vi" sen var de borta. Ingen hejdåkram där inte. Himla skönt att det fungerar att sova borta.

Jag och Erik fick alltså en oväntad barnfri kväll, den enda på vääääldigt länge. Dags att njuta av tystnaden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar