2013-02-05

Dagens bildskörd

Okej, jag håller på att avlida av mitt oplanerade schema så idag försökte vi verkligen att aktivera oss så gott det gick. Jag har all tid i världen att fota och blogga så det kommer att bli några inlägg framöver med många bilder och mycket text. Är det bättre kanske? Jag tycker nog att det är roligare än den bildblogg som varit 2012. 

Nåväl, här är vår dag i bilder: 

Eden ville göra cupcakes, sagt och gjort, vi började med citronmuffins och som sagt, baka får hon göra hur mycket hon vill, det är så ROLIGT! 

De blev precis som vi ville, med plats med mycket frosting. 

Tyvärr misslyckades frostingen eftersom jag min idiot köpte Philadelphia LIGHT. Det blev blask av alltihop och jag fick rädda upp det med att överdosera florsocker. Nåja. Eden blev nöjd och det är huvudsaken. 

Lite fina blev de allt. Hallonfrosting och hjärtströssel. 


Eftersom jag vill få igång förlossningen med hela mitt hjärta så tvingade jag mig att promenera till Fältöversten och Östermalms bibliotek för att läsa lite för Eden. Det var jättemysigt men oh maj gad vilken smärta. Hoppas det ger resultat. 

Jag hittade två böcker som ska vara lätta att lära sig läsa med. Eden läser massor av ord nu så jag tänker att det kanske är roligt med dessa extremt lätta böcker, bara några enstaka ord på varje sida.
ABC-resan lärde jag mig att läsa med, den lånades av nostalgiska skäl. 



Idag hämtade jag ut min post-gravidarum-gördel. Dvs en gördel som ska hjälpa till att dra ihop magen efter förlossningen. Jag måste säga att jag blir positivt överraskad av Glamom.se, som både skickar med en handskriven lapp och en chokladbit. Jag hade aldrig kommit på tanken att blogga om detta om jag inte fått denna mysiga överraskning. Bra marknadsföringsknep må jag säga. 

Dagen avslutades på ett mycket angenämt sätt, Kalle från Karlstad ringde och spontanade ett kaffebesök. Mer sånt, varför har spontanbesöken försvunnit? Jag älskar dem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar