2013-01-03

Året som gått


Jag tänkte inte skriva något om 2012 men har blivit inspirerad av andra bloggare och det kan vara kul att läsa för mig själv om inte annat.
Jag stal listan rakt av från Sanna Lundells blogg, lagom lång. 
Gjorde du något 2012 som du inte gjort förut?
Började på mitt jobb, det bästa jobb jag haft. Året har handlat mycket om jobb eftersom det varit väldigt tidskrävande. 
Nytt i familjen?
En liten kille har tillverkats, nu väntar vi på hur han ska se ut! Jag är sambo igen, med exmannen, jag tycker att det är oerhört roande att säga exmannen om sambon. 
Vilka länder besökte du?
Kanarieöarna, London och London 
Nåt du saknade 2012 som du vill ha 2013?
TRÄNING och min kropp. Det här med graviditet är värdelöst. 
Största framgång 2012?
Yrkesmässigt toppades året med priset "årets enhet egen regi 2012" samt högsta kvalitetsindex. Det här gjorde mig oerhört stolt och jag känner att jag kan lämna över enheten med fanan i topp. Överlag har jobbet dominerat året som det roligaste jag någonsin gjort. 
Största misstaget?
Att tro att jag klarar allt själv. Jag höll på att stressa ihjäl mig i april eftersom jag var så gränslös. Tog på mig allt, trodde jag skulle fixa allt. 
Bästa köp?
SÄNGEN. Efter två år i bäddsoffa är det ett mirakel med en riktig säng. 
Gladast över 2012?
Att min sjukdom hypothyreos upptäcktes så att jag kan äta medicin och må bättre än på många år. Att Eden mår bra och att det snart blir ett syskon.
Vilka låtar nynnade du mest på 2012?
Disneysånger... 
Modecraving?
Fina halsband och naglar. Annars har graviditeten förstört modet för mig. 
Modemiss?
Allt. Vill ha kroppen tillbaka NU 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Träffat mina vänner. Lärt mig prioritera bort jobbet mer. Mer semestrar, mer ledig tid. Mer led och leva i nuet med Eden. 
Önskar att du gjort mindre?
Jobbat mindre, samtidigt har nästan varje minut varit rolig och det är svårt att prioritera bort roliga saker. 
Blev du kär i år?
Japp. Helt oväntat. 
Bästa boken?
En nästan vanlig man. Butler och Öhlund. Makalöst bra läskig bok. 
Bästa filmen?
Ingen, jag säger Trassel, disneyfilmen. Kvaliten är usel på dagens film 
Bästa tv-serien?
Sopranos. En nyvunnen kärlek, samt gamla trygga Greys. 
Vem saknade du?
Mormor som alltid, jag önskar jämt och ständigt att hon varit med mig längre. 
Mest stolt över?
Eden. Vad jag lyckades åstadkomma på jobbet. Att jag fått till livet med bostad, vänner och vardag i Stockholm. Det var tufft som satan 2011 men det gick vägen 2012. 
Bäst 2012?
Att jag och Erik hittade tillbaka till varandra och att jag sedan blev gravid på första försöket när vi väl bestämde oss att försöka. 

Sådär ja. Lite sammanfattning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar