2012-12-12

Lussefirande i Gustaf Adolfsparken

Dags för föräldrarnas höjdpunkt, lussefirande med dagbarnen. Alla tjejer var sjuka så det var bara Eden som var lucia, men vilken lucia hon var. Självklart finast av alla.
Söta Eden
Laddar inför entrén.

Julsånger med Julian.

Lite tomtar var allt med. Så himla mysigt.

Sen blev det vanlig sångskola så att föräldrarna fick se vad barnen kunde.

Lussefika efteråt.

Eden är lite hängig så hon fick följa med mig hem efter firandet. Jag fick muta henne med Cornetto för att följa mig till fältan på ett jobbärende. Mutor är väldigt bra ibland. Hon avskyr att gå på stan annars.

Men hallå? Är det inte tvärtom? Eller har jag fattat helt fel. Den som får mandeln blir ogift?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin lucia! Det var världens finaste. Jovisst, det är så att den som får mandeln blir gift. Kanske inte på stört, men ändå.... Om jag inte minns fel fick Hubbe TVÅ (här kör man helgardering!) mandlar i gröten hos oss en jul, men vilken jul det var har jag glömt. Det borde ha varit i fjol! (Med tanke på juni-12)

    SvaraRadera
  2. så vitt jag vet betyder mandeln att man skulle bli gift inte ogift. Inte för att det spelade stor roll, jag har fått mandel förut men gift vägrar jag bli! :-)

    SvaraRadera