2012-12-29

En lugn lördag skulle det bli. Eller inte.

Åh äntligen en lugn lördag. Det enda vi skulle göra var Cosmonova, därefter bygga lego och spela spel hemma med Eden.

Men icke. Det blev fullt pådrag hela dagen och kvällen! Jätteroligt, men nu är den tjocka kroppen slut och jag har haft flera sammandragningar idag. VARFÖR lär jag mig aldrig att ta det lugnt?

Dagen började med Cosmonovabesök, vi såg en film om orangutanger och elefanter och mirakulöst nog var det bara 20 pers på filmen. Otroligt skönt, jag älskar att nästan vara ensam på saker jag gör, så egentligen bor jag i fel stad...

PingvinEden

När den lugna dagen skulle börja spontanade vi ett Ikeabesök och köpte en billyhylla till Edens rum för att kunna frigöra lite förvaring åt lillebrors kommande (Edens gamla) bebisleksaker. Det blev jättebra.

Av bara farten åkte hela klädkammaren ut på golvet, vi har allt annat än kläder där, men det blev en välbehövlig rensning. Sammanlagt sex soppåsar och flera påsar pappersskräp. Vilken lättnad att rensa ur.

Jag är väl biologiskt inprogrammerad att "boa" i hemmet nu, så nära förlossning. Märkligt att det blir så för de flesta. En extrem lust att städa, rensa, plocka, få i ordning i varje hörn. Jag är besatt!

Det fanns en annan som också  tyckte att det var roligt. 

Eden ville hjälpa till att städa och bad att få låna "dammservetten"
Ljuvligt ord, denna skapelse kommer aldrig mer heta disktrasa. 

Slutligen spelade vi ett av julklappsspelen, som jag verkligen kan rekommendera, hon fattade reglerna enkelt och vi hade riktigt riktigt skoj. Tills hon förlorade. Då blev det stora tårar, men tusan, man kan inte låta henne vinna heller, det tror jag inte är rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar