2012-10-21

Ett mindre mirakel har skett


Jag fick ett stort oväntat ryck och tog mig iväg till SATS. Miraklet i det här är inte bara att jag gick dit, utan att jag gjorde det på FÖRMIDDAGEN. Normalt sett är jag totaldöd på förmiddagarna på helgen, läs t.ex. gårdagens inlägg angående trötthet. 

Men idag var lyckan gjord. Jag satte ribban lågt och tänkte köra 20 min crosstrainer. Men det kändes så bra så jag slutade på 35 minuter och brände 300 kcal på detta. Tack och bock. Jag borde köra några ryggövningar också men jag vågar inte riktigt, jag ska samla mod nästa gång och prata med en PT om vad jag kan göra för något under graviditeten. Jag är övertygad om att förlossningen går bättre om man är tränad. Den gick visserligen väldigt bra förra gången också och då var jag i princip helt otränad. Nu var jag i mitt livs form när jag testade positivt. Sen gick det inte i och med illamående och sen hypothyreosen men nu känns det som att jag är tillbaka. Hoppas att jag inte får något bakslag. En stor vinst! 

Den andra vinsten var humöret. Jag känner mig på topp och har en ogravid känsla i kroppen nu (ni som känner mig vet att "vara gravid" är det absolut värsta jag vet). Dessutom känner man sig dubbelt så duktig när de andra kollar på magen och förmodligen tänker "oj så bra att träna under graviditet". Jag vet inte om de tänker så förstås, men det är precis så jag tänker när jag ser gravida på gymmet, jag blir väldigt imponerad. 

Den tredje vinsten är att ryggvärken försvann.

Win win WIN situation. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar