2012-10-30

Emmatid och graviditetselände

Jag är SÅ glad!! Emma har bokat tåg och kommer hit i slutet på november, fatta vilken grej! Det blir shopping, filt i soffan, godis och obligatorisk tjejfilm som vi kan snacka bort. Åh vad jag har saknat Emmatid. Vi har redan preliminärt bestämt att vi ska åka till London under advent 2013. Banne mej. Jag behöver detta så mycket i det här graviditetseländet.

 Drömmer mig bort till vår Thailand/Kambodjaresa 2007. Vi låg och åt frukost varje morgon, så trevligt. Vi var enda gästerna på stället, himla trevligt.

 Sjukt kul med elefantridning, klart underskattad aktivitet. 


Oj oj, ung och oförstörd. Jag blev tjockare och tjockare på resan, vem kunde ana att Eden låg i magen. Hujedamej, 


Över till lite graviditetsgnäll: 

Jag avskyr verkligen att vara gravid. Jag avskyr varje dag, varje timme. Jag önskar att tiden går ännu snabbare så att jag blir av med detta. Jag struntar i att "du får något fint" "tänk på vad som komma skall". Det spelar ingen roll när varje minut är en plåga.

Om jag skulle rada upp alla skitkrämpor jag har åkt på skulle ni förstå, men jag besparar er detaljer. Jag kan inte förstå hur man kan gå igenom alla nio månader utan minsta besvär, än mindre hur man kan göra det utan att veta om att man är gravid?! Obegripligt.

Barnmorskan ville sjukskriva mig på 50% idag men va? Vem ska göra andra halvan av mitt jobb? Vem ska betala våra två hyror? Nej det går inte, bara att bita ihop och jobba på i två månader till. Jag lovade dock att jobba hemifrån en dag i veckan för att minska belastningen. V.26 nu. 14 v kvar. Bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar